Fru Tuvesson

Fall

Kategori: Johan och tumören

Igår när vi kom hem från strålningen ville Johan som han brukar sitta kvar i bilen ett tag för att samla sig inför trappen mm. Jag går alltid före och sedan ut och hämtar honom men då vädret inte var det bästa bad jag Johan öppna bildörren så jag såg när han var redo för att komma in.
 
Efter en stund hörde jag nått som lät som ett rop men Jennie såg inte nån bildörr så jag tänkte väl att det var nån på gatan. Sen hörde jag ljudet igen och tanken slog mig att det var Johan så jag gick ner för trappen och skulle kolla och då hittar jag Johan liggandes på marken utanför entrédörren.
 
Han hade på eget bevåg gått ur bilen för att gå in själv men när han kom till trappan ramlat baklänges, landat på rumpan och sen kvar på marken. Kall, blöt, frusen men utan skador och smärtor.
 
Jag försökte få upp honom själv, men lyckades inte så Julia fick hjälpa mig. Vi fick honom på knä och sedan tog vi i för kung och fosterland och Johan själv likaså och fick upp honom och in i värmen.
 
Efter en stunds vila på stol på nedervåningen kom han sedan upp för trappen.
 
Allt gick bra och idag har han ff inte ont någonstans.
 

Kommentarer

  • puff säger:

    Tur att det gick bra....

    2012-11-28 | 18:41:19
  • MG säger:

    Envis och vill försöka klara sig själv.. Bra på ett sätt, kämpa glöden finns ju isf

    2012-12-03 | 23:06:15

Kommentera inlägget här: