Fru Tuvesson

Johan på sjukhus igen

Kategori: Johan och tumören

Idag har Johan inte riktigt varit sig själv med sitt sovande. Normalt brukar han sova hela fm och sen medans jag äter lunch äter han frukost och sedan rullar dagen med mat, vila, uppe, samtal. Dock har dagen varit i sängen sovande hela tiden, ingen mat och minimalt att dricka. Han säger att han snart ska ...... och samma gäller tabletterna. När klockan är 19 på kvällen har han för sig at han precis har ätit och att det är morgon. Jag försöker få i tabletterna men han undrar vem som sagt att det är hans. Han är helt enkelt förändrad.
Dag, Irene och jag har under kvällen haft en dialog per telefon hur han varit ang detta och beslutade vidare att jag kontaktar sjukvården och vår sj.sköterska Anna. Hon tycker jag skall åka in eller ringa 1177, vilket jag gör och de vill att vi kommer in. (hur nu det ska gå) Johan vill inte och tycker vi är tjatiga och jobbiga och han vill bara sova och inte störas. Överläkare Anna ringer och vi tillsammans med Uppsala beslutar att han måste in och ambulans kommer då vi annars inte kommer få honom med oss. Vården misstänker att han drabbats av depression eller att shunten (dräneringen) har delvis slutat funka, troligtvis i magen vilket är vanligt. Vi åker in ca 22-tiden, Dag följer med mig och Irene kvar hemma hos sovande barn. Där har akuten fått en lista med saker från Doktor Anna som hon vill ha gjort tills hon kommer imorgon och tar över. Han skall t ex röntgas i huvud och mage, kolla om stroke, blödning eller nått har inträffat tillsammans med vanligt tryck.
Vi väljer då Johan skjutsas till Röntgen att lämna och komma åter imorgon. Han sover hela tiden när vi är där och verkar inte direkt sakna oss just då.
Förhoppningsvis vet vi mer imorgon vad och varför detta sker.
/Malin

Kommentarer


Kommentera inlägget här: